Спирачните дискове са много важен компонент на спирачната система. Дисковете трябва да са в перфектен контакт с накладките, независимо от възникващото между тях триене. За съжаление, понякога се оказва, че окомплектовката не е добре подбрана и това предизвиква проблеми…
Спирачният диск е монтиран на главината на колелото. Затова се върти заедно с него. Неподвижните спирачни апарати държат накладките в определена позиция. Едната накладка се намира от страната на купето на автомобила, а другата – от външната страна. Нито една от двете не докосва диска по време на движение.
Ако шофьорът натисне педала на спирачката, спирачната помпа подава спирачна течност под високо налягане (то се увеличава още повече с помощта на допълнителни компоненти). Течността избутва буталата на спирачния апарат. Буталото създава натиск на накладката върху диска, а от другата страна притиска втората накладка.
Триещите повърхности на накладките се трият в работната повърхност на диска от двете страни (все едно го притискат с клещи), като по този начин водят до намаляване на скоростта или спиране на автомобила, в зависимост от силата на натискане на педала.
Най-честата повреда e износването спирачния диск. Как да проверим? Трябва да измерим дебелината на диска на най-тънкото му място. Ако дискът е твърде тънък или е неравномерно изтрит – то той трябва да бъде незабавно подменен.
Дисковете често са подложени на прегряване, в резултат на твърде интензивно каране и често спиране. Причина може да бъде и неправилният избор на джанти, които не позволяват добро охлаждане. Прегретите дискове подлежат на деформация. Изкривяването води до биене на диска по време на спиране, което се усеща върху педала на спирачката и върху волана. Деформация се появява и когато нагретите по време на каране дискове бъдат шоково изстудени – достатъчно е да се влезе в дълбока локва или... да се отиде на автомивка веднага след интензивно каране.
По време на по-дълги престои дисковете ръждясват, което води до скърцане по време на спиране.
Ако се стигне до блокиране на спирачния апарат, накладката ще се трие в диска по време на движение, което води до прегряване и деформация. Може дори да причини напукване на спирачния диск. По същия начин действа и постоянното натискане на спирачката по време на шофиране в планински райони.
Ако износените накладки на спирачките не бъдат сменени навреме, могат да доведат и до цялостно унищожаване на спирачния диск. Защото ще се трият в диска с металната си основа.
Повреда на дисковете може да възникне и в резултат на неправилен монтаж, по време на който механикът не е почистил главината на колелото от ръждата. Замърсяванията ще причинят биене по оста на диска (дискът няма да приляга плътно към главината), което ще доведе до неравномерно износване и треперене на волана и педала на спирачката.
Употребата на нискокачествени накладки може да стане причина за образуване на набраздявания по диска, които от своя страна ще доведат до по-ниска сила на спиране (триенето на накладките по диска няма да бъде равномерно). Освен това лошият избор на накладки може да се разпознае и по появата на син налеп по спирачния диск. Той може да се шлифова и в такъв случай е задължително да се монтират нови накладки.
Спирачните дискове имат огромно влияние върху безопасността на движение! Затова в случай на износване или повреда трябва възможно най-бързо да бъдат подменени.
В случай на повреда винаги се подменят дисковете на цялата ос, дори тогава, когато е повреден само единият. Трябва да се сменят и накладките. При монтажа е необходимо да се почисти повърхността, по която дискът контактува с колелото (главината на колелото)
Най-висок клас при спирачните дискове са керамичните дискове. Те се използват при най-скъпите спортни коли и при автомобилите от премиум клас. Тези дискове не могат да прегреят.
Когато става въпрос за компонентите на кормилното управление и окачването, контролът на автомобила е приоритет номер едно за безопасността на пътниците в превозното средство и останалите участници на пътя.
прочети ощеМарката Evoron предлага нови турбокомпресори и компоненти за ремонт, като всички са предварително тествани. Продуктовата гама включва също средна част (картридж), гривни с направляващи лопатки (променлива геометрия), задвижващи механизми и контролери, чугунени корпуси, комплекти за монтаж и маслени тръби.
прочети ощеВ момента ксенон фаровете осигуряват най-добрата светлина пред автомобила!Кои са подходящите ксенонови лампи за вашия автомобил?Видове ксенонови лампи на OSRAM и защо да изберем OSRAM?
прочети ощеТрайността на акумулатора възлиза най-често на няколко години. Акумулатори, които издържат повече от десет години, са изключения. Някои шофьори подменят акумулатора профилактично след известно време, докато други го експлоатират до момента, в който напълно откаже да работи. Така че кога трябва да бъде сменен акумулатор
прочети ощеЗа надеждна работа на двигателя е необходимо постоянно да се осигурява достатъчно високо налягане в неговата система за смазване. Когато налягането е ниско, на таблото на автомобила светва индикаторът за спад на налягането в двигателното масло. Разбираме защо това се случва и каква е причината за неизправността!
прочети ощеШофирането на автомобила през зимата също може да донесе положителни емоции. Основното е да подходите правилно към подготовката на колата за тежките условия навън,за да нямате проблеми при пътуване. Ето няколко съвета, които могат да ви помогнат да посрещнете спокойно минусовите температури и да се насладите на комфорт при пътуване.
прочети ощеЗапушеният филтър DPF може да доведе до увеличаване на нивото на маслото, когато в резултат на постоянно регенериране на дизеловото гориво навлезе в смазочната система, което да доведе до по-голямо износване на всички части на двигателя.
прочети ощеЕсента е факт и идеалния сезон да подготвим автомобила си за предстоящите хладни месеци.Проверения и обслужения автомобил Ви носи безопастност на пътя!Какво е важно да направим?
прочети ощеРазлично от всички.Представяме продукт, благодарение на който с удоволствие ще изминете всеки километър, а вашите пътници ще бъдат спокойни и зарадвани от комфорта, който сте им осигурили.
прочети ощеНе подценявайте дори незначителните промени в състоянието на автомобила.Вземайте адекватни мерки за ремонт и подмяна на всеки детайл по окачването и управлението на вашето превозно средство за безопасно,комфортно и безаварийно шофиране.
прочети ощеНе е препоръчително да се сипва прекалено голямо количество масло. Прекалено малкото количество масло може да доведе до авария. Колко масло трябва да се сипва в двигателя?
прочети ощеФилтърът в кабината, който блокира алергени,плесени и прахови частици.Единствената и следователно най-важната бариера между този облак от замърсители и обитателите на превозното средство е въздушният филтър в кабината във вентилационната система.
прочети ощеДълъг живот, надежден, издръжлив и силен източник на светлина! Категорията ЛЕД барове на M-Tech е отговор, насочен към професионалистите, нуждаещи се от допълнително LED осветление. Тези лампи са перфектно решение за ситуации, когато е необходим надежден, издръжлив и силен източник на светлина.
прочети ощеПИНЬОНИ JT JT Sprockets е водещата в света марка зъбни колела за мотоциклети и ATV. Използвайки само най-добрите суровини и използвайки авангардна технология при тяхното производство, нашата гама ви предоставя най-доброто за замяна на зъбни колела с ненадмината стойност.
прочети ощеНова опаковка Новата опаковка осигурява множество предимства: По-атрактивен дизайн По-голяма ергономичност, благодарение на специално разработената странична дръжка По-голяма устойчивост по отношение качеството на материала Нова цветова стратегия
прочети ощеВсички филтри купе от марка FILTRON притежават като стандарт технология PROTECT+, която задържа алергените и предотвратява развитието на бактерии и плесен върху филтъра. Ефективността на това решение е потвърдена с лабораторни изпитвания в Института за тестване на материали (MPA) в Бремен.
прочети ощеКогато натиснете педала на спирачката се чува неприятен за ушите звук.Къде е причината? И как да решим проблема?
прочети ощеТурбокомпресорът е скъп и деликатен елемент, добре е да знаем, как да експлоатираме нашия автомобил така, че компресорът да ни служи максимално дълго време.
прочети ощеВключвате климатика за автомобила ,а в купето се разнася лоша миризма? Решението е по-просто, отколкото изглежда!
прочети ощеЕдин от основните компоненти, които трябва да се следят е наличието на охлаждаща течност в двигателя и нейното състояние.
прочети ощеВ повечето случаи човек разбира, че има проблем с двигателя на автомобила, едва когато това е напълно очевидно. Това обаче не значи, че автомобилът не е сигнализирал за наличието на проблем, преди да стане късно. За това, важно е да се научим да разчитаме тези сигнали.
прочети ощеОтносително малко шофьори си дават сметка колко съществено влияние има доброто техническо състояние на амортисьорите върху безопасността на движение.
прочети ощеБързаш за среща, трябва да вземеш децата от училище, да отидеш при приятел, сядаш задъхан в колата и не можеш да запалиш. Позната ли ти е тази ситуация? Изненадан си, че въпреки топлото време колата ти не пали? Не само през зимата акумулаторът ти се нуждае от грижа.
прочети ощеТръгвате на път спокойни и уверени, вероятността да закъсате в преспите ще е значително по-ниска.Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да се ориентирате и да не забравите нещо съществено при подготовката на автомобила!
прочети ощеМаслото в двигателя е като кръвта в човешкия организъм. То изпълнява изключително важна функция и без него двигателят не е в състояние да работи правилно. Не е препоръчително да се сипва прекалено голямо количество масло. Прекалено малкото количество масло може да доведе до авария. Колко масло трябва да се сипва в двигателя? Колко голяма е ролята му за превозното средство и подлежи ли на износване?
прочети ощеПрегряването на двигателя може да произтича от редица потенциални проблеми, някои от които са лесни за решаване, а други изискват малко повече работа по поддръжката. Вижте някои от причините, поради които двигателят на вашия автомобил може да е прегрял и начини как да се справим с този проблем.
прочети ощеШофирането през зимата е предизвикателство. Но страстните шофьори обичат да бъдат тествани.
прочети ощеАвтомобилът Ви свири, когато натиснете педала на спирачката? Чудите се къде се крие причината за този неприятен за ушите звук и как да се отървете от него? В настоящата статия ще се постараем да отговорим на всички Ваши въпроси.
прочети ощеС повече от 30 години опит, френската марка SHARK се превърна в една от водещите марки за каски в света.
прочети ощеCASTROL EDGE С FLUID TITANIUM – ПО-ИЗДРЪЖЛИВО ПРИ РАБОТА ПОД НАЛЯГАНЕ
прочети ощеВсе по-често срещаният даунсайзинг (намаляване на обема на двигателя) в комбинация с високите очаквания към възможностите на автомобила изискват от автомобилните производители да използват силови агрегати с турбопълнене.
прочети ощеКаква роля изпълнява двумасовият маховик и как е устроен? Какви са признаците за неговата повреда? Как да се грижим за двумасовия маховик? Колко струва смяната му? Колко струва и как протича рециклирането на двумасовия маховик? Предлагат ли се на пазара алтернативни решения, които могат да заместят двумасовия маховик?
прочети ощеНакладките са елемент на дисковата спирачка, използвана повсеместно не само при автомобилите, но и при мотоциклетите, а дори и при велосипедите. Но както всеки елемент, работещ в режим на триене, те подлежат на бързо износване и след известно време трябва да бъдат подменяни.
прочети ощеСпирачната течност спада към най-важните експлоатационни течности, използвани в автомобила. Нивото и качеството ѝ имат директно влияние върху безопасността на движение. За съжаление, много шофьори забравят за това. В тази статия представяме пет сигнала, които сочат, че течността трябва да бъде сменена възможно най-скоро. Също така ще проверим колко струва смяната на спирачната течност и къде е добре да се извърши тази услуга.
прочети ощеКое моторно масло е най-доброто? Какво представляват класовете вискозитет и качество на моторните масла? Как да подберем подходящото моторно масло за автомобила?
прочети още