МОТОЦИКЛЕТИ +-

Двигателните масла във въпроси и отговори – ръководство

21 февруари 2019
Двигателните масла във въпроси и отговори – ръководство

1. Синтетични срещу полусинтетични срещуминерални масла – по какво се различават помежду си?


Синтетичните, полусинтетичните и минералните масла се различават помежду си по своите базови масла и по пакета от присадки. Към настоящия момент най-много се работи върху синтетичните масла и те са най-често развивани – благодарение на това те са най-добре съгласувани с изискванията на производителите на двигатели, а тези двигатели са по-дълготрайни и работят по-добре.

Освен това синтетичните масла са термично по-стабилни, могат да работят при по-висока температура и при по-голям натиск върху смазваните повърхности. Оказват влияние и като забавят износването на частите на двигателя и намаляват съпротивлението, освен това допринасят за понижаването на разхода на гориво. Синтетичните масла осигуряват чистота на двигателя по-добре от минералните, като редуцират утайките, които остават в него, и могат да издържат по-дълъг период между две смени на маслото. Улесняват запалването на двигателя при ниска температура. Всичко това обяснява факта, че синтетичните масла се прилагат при повечето нови автомобили.

2. Кой от посочените по-горе видове масло е най-добър и защо?


Синтетичните масла със сигурност са с по-добро качество. Тези масла (напр. Castrol EDGE 5W-30) променят вискозитета си по-малко при смяна на температурата – издържат на високи температури, което означава, че не се отлагат във формата на отлагания по вътрешните части на двигателя, с което не допринасят за неговото износване, а в същото време са достатъчно течни при ниски температури (като запазват течното си състояние дори при -60°C), което улеснява запалването на двигателя през зимата.

Освен това се грижат за чистотата на двигателя, позволяват пестене на гориво и осигуряват по-голяма защита на двигателя от износване. Да не пропускаме и факта, че по-бавно се изчерпват и по-бавно стареят, така че могат да работят в режимl LongLife, а най-новите технологии отговарят и на най-необичайните изисквания (за пример можем да посочим маслата с ниско съдържание на пепел Low SAPS за автомобили с филтри за твърди частици DPF).

Чистите синтетици предлагат повече ползи, превъзхождайки минералните и полусинтетичните масла всякак по отношение на експлоатация и защита. По тази причина повечето европейски производители препоръчват употребата на синтетични масла при своите най-нови модели автомобили.

3. Купуваме използвана 10-годишна кола. Какво масло да използваме при смяната на маслото?


Винаги трябва да се използва такова масло, каквото отговаря на изискванията на производителя. Някои коли могат да бъдат експлоатирани с минерални масла, а други – не. Когато двигателят на автомобила е силно износен и освен това не сме сигурни какво масло е използвано по-рано, най-безопасно ще бъде да изберем минерално или полусинтетично масло, за да избегнем отмиването на отлаганията – това може да доведе до течове или до намаляване на степента на компресия.

Когато сме сигурни, че колата, независимо от значителния изминат пробег, е карана със синтетично масло, можем да използваме масло от същия тип, но с по-голям вискозитет (напр. Castrol EDGE 10W-60) – това може да намали консумацията на масло в двигателя, а също така да помогне за намаляване на шума, издаван от мотора.

4. 5W-40, 15W-40 и т.н. Какво означават тези стойности?


С тези стойности се определя вискозитетът на маслото – т.е. те определят съпротивлението на маслото при изливане (често вискозитетът е бъркан с плътността, нещо, което не трябва да се прави), изведени са от класификацията по SAE (Society of Automotive Engineers). Индексът с буква W определя вискозитета при ниски температури, напр. 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, а индексът без буква W определя вискозитета при високи температури, напр. 20, 30, 40, 50, 60. Колкото по-нисък е вискозитетът, толкова по-малко е съпротивлението на маслото и следователно загубите на мощност на двигателя са по-малки. От друга страна по-високият вискозитет осигурява по-добра защита на двигателя от износване. Така че вискозитетът на избраното масло трябва да представлява компромис между тези две крайности.

5. Да приемем, че нямам представа какво масло имаме в двигателя, колата е на няколко години. Намираме се в чужбина и трябва да долеем масло. Какво да купим?


Първата крачка, която трябва да се направи, е да се погледне в инструкцията за употреба на превозното средство. Там са определени параметрите на вискозитета и качеството на маслото в следния вид: вискозитет – напр. SAE 5W-30, SAE 10W-40, качество – напр. ACEA A3/B4, API SL/CF, VW 507.00, MB 229.51, BMW Longlife-01. Следователно основните изисквания, които трябва да спазим, са нормите за качество и вискозитет, определени от производителя.
Трябва да се подбере такова масло, което ще има вискозитет като посочения в инструкцията и ще отговаря на нормата за качество, предписана в нея. Тогава ще можем да сме сигурни, че сме подбрали маслото правилно. Още по-лесно е да се подбере масло за доливане, ако производителят на автомобила не посочва собствени норми, ами се позовава на спецификации API или ACEA, съгласно които са класифицирани почти всички масла. 

6. За кои двигатели използваме синтетични, полусинтетични, минерални масла? Сред синтетичните масла имаме 5W-30 или 5W-40, а сред минералните – 15W-40, 20W-40, 15W-50. Те имат, различен клас вискозитет. Но за кои двигатели се препоръчва 15W-40 и за кои – 15W-50? Има ли някаква разлика и не е ли достатъчно само определението „минерални“?


Разликите във вискозитета и в базовото масло са много съществени. Колкото по-ново е устройството на двигателя, толкова по-съвременни масла се използват, и толкова по-големи са разликите между самите масла. Правилният избор на масло е този, който отговаря на изискванията на производителя – това е най-важното.

7. Двигатели с LPG – и тук има синтетични, полусинтетични и минерални масла? По какво се различават маслата за LPG от обикновените?


Двигател, използван с LPG, изчерпва качествата на маслото. От тази гледна точка, ако разполагаме с LPG уредба, се препоръчва маслото да се използва за период от време, по-кратък с около 25%. Причина за това е по-бързото изчерпване на пакета от присадки на моторното масло, например поради наличие на сяра (съгласно стандарта БДС EN 589 максималното съдържание на сяра в LPG възлиза на 50 mg/kg, съгласно стандарта БДС EN 590 максималното съдържание на сяра в нафтата възлиза на 10 mg/kg, съгласно стандарта БДС EN 228 максималното съдържание на сяра в безоловния бензин възлиза на 10 mg/kg) и по-високите работни температури.

Съгласно стандартите в газа LPG може да има дори до 5 пъти повече сяра отколкото в безоловния бензин или дизеловото гориво, а това ще повлияе върху качествата на маслото. Маслото, използвано за двигател с LPG, трябва да отговаря на всички изисквания на производителя, определени за експлоатация с безоловен бензин (ако не са посочени изрични изисквания за експлоатация с LPG), но периодът на експлоатация трябва да се съкрати с около 25% спрямо нормалната експлоатация, без възможност за прилагане на режим LongLife. 

8. За дизелов двигател трябва ли да се използват масла различни от тези за бензинов двигател?


Стандартите за качество за бензиновите и дизеловите двигатели се различават значително, но моторните масла в преобладаващия брой случаи отговарят и на едните, и на другите. Поради тази универсалност към момента е трудно да се намери масло, подходящо единствено за дизелови или единствено за бензинови двигатели. Значително повече разлики могат да се намерят между отделните масла от гледна точка на приложението им при двигатели с различно устройство и оборудване. 
Маслата се различават по приложението им при двигатели с филтри за твърди частици (DPF), трипътни катализатори (TWC), системи за впръскване на гориво тип Common Rail или с удължен пробег .Тези разлики трябва да са най-важни при избора на моторно масло. Не трябва да се забравя също така, че дизеловите двигатели предлагат различен процес на горене, по време на който възникват отлагания и замърсявания.
Тези двигатели произвеждат повече сажди и в тях се наслагват повече киселинни съединения, затова при тях употребата на масла (напр. Castrol Magnatec Diesel 5W-40) със специален пакет, контролиращ разнасянето на саждите, осигурява оптимално смазване на двигателя за целия период на експлоатация.

9. Коли с филтър DPF. Доколкото знам, маслото в този случай трябва да бъде означено със знак C3. А дали има и минерални, и синтетични, и получинтетични масла с това означение?


Маслата, предназначени за коли с филтри за твърди частици, са изработени по технология с ниско съдържание на пепел (Low SAPS). Благодарение на тази технология филтърът за твърди частици значително по-бавно се задръства и тези масла според класификацията ACEA се означават с C1, C2, C3 или C4. Тези стандарти разполагат с допълнителни изисквания и на тяхна база производителите препоръчват употребата им при произведените от тях двигатели. Най-често препоръчваният стандарт е ACEA C3. При маслата, предназначени за леки коли, е много трудно да се намери такова с ниско съдържание на пепел, различно от синтетично. При товарните автомобили също се използват масла с ниско съдържание на пепел, затова пък при тях може да се срещнат както синтетични, така и полусинтетични, а понякога дори минерални масла. 

10. Добро масло, но кое масло е такова?


С избора на масло е същото както с покупката на резервни части за колата – трябва да се използват само такива с добро качество. Как да познаем дали маслото отговаря на нашите изисквания? Качеството на маслото има изключително голямо значение преди всичко заради това че съвременните двигатели стават все по-мощни.

Това се дължи на постигането на възможно най-големия капацитет на двигателя и ограничаване на емисията на изгорени газове без загуба на максималната мощност, а двигателите все по-често се конструират съгласно принципа на даунсайзинг – малък обем, голяма мощност. В началото на деветдесетте години средностатистическият бензинов двигател с обем 1,4 l разполага с мощност в рамките на 50-75 к.с. В момента конструкторите успяват да изкарат от такъв обем дори до 180 к.с., а 120-130 к.с. е стандартно за пазара. 
Ключът за постигане на тези параметри е почти повсеместното използване на турбокомпресор. Двигателите, подпомагани от механизми за сгъстен въздух и компресори, са по-благоприятни както за околната среда, така и за портфейла на шофьорите, но тъй като сега работят под голямо натоварване и при по-високи температури и по-големи налягания отколкото преди няколко години, изискват много по-съвременни смазочни средства. Освен това маслата трябва да бъдат по-издръжливи и поради по-дългите изминати пробези между две смени на масло.

11. Добрата марка гарантира ли качество?


Ако искаме да поддържаме двигателя в полагащото му се състояние на чистота и да му осигурим възможно най-добрата защита от износване, трябва да използваме маркови моторни масла, като например Castrol. Марковото масло не само носи гаранция за качество, но е и продукт на непрестанни изследвания и тестове за издръжливост, провеждани във фирмените лаборатории и в реални условия на пътя.

Всичко това се прави, за да може маслото да отговаря на изискванията на съвременните конструкции на двигателите. Отскоро на пазара се появиха маслата Castrol EDGE с иновативната технология FSTTM (Fluid Strength Technology TM), която активно и динамично подсилва маслото и му осигурява възможността непрекъснато да реагира на нуждите на двигателя и да се настройва към него при всеки стил на шофиране. Благодарение на това Castrol EDGE осигурява защита срещу износване при екстремни условия на каране, а при неголеми натоварвания на двигателя – допринася за спестяването на гориво.

Това е първото масло на пазара, което съчетава в себе си тези две ползи. Предлаганите до този момент масла са или енергоспестяващи, или осигуряват по-добра защита от износване. Освен това новата гама масла Castrol EDGE с технологията FSTTM свеждат до минимум контакта между отделните метални части в задвижващия механизъм.

Тестовете, състоящи се в симулиране на работата на разпределителния вал с обхват от 800 до 5000 оборота в минута, показват, че новите масла намаляват контакта метал-метал с 40 процента. Маслото също така трябва идеално да защитава двигателя от корозия, от вредното въздействие на водата, както и от киселинните продукти на изгарянето и окисляването на маслото по време на работа.

Само присадките с най-високо качество са в състояние да осигурят на двигателя съответното ниво на защита от износване и да го поддържат чист.

12. Какво представляват класовете по качество и стандартите за вискозитет на маслото?


Когато се избира масло, трябва да се провери класът му според качеството. Най-често използваната класификация е изработена от Американския петролен институт API (American Petroleum Institute). Класовете масла за бензинови двигатели се отбелязват с буква S в началото и друга буква в края, напр. SD, SF, SJ, SM. Колкото по-далеч от началото на азбуката е буквата, толкова по-висок е класът на маслото по отношение на качеството. Маслата за дизелови двигатели се означават с буква C в началото и втора буква след това.

Така както и при бензиновите двигатели, качеството на маслото расте заедно с поредните букви. Напр. Масло CH е по-добро от масло CD. По-голямата част от предлаганите на пазара масла са подходящи както за бензинови, така и за дизелови двигатели. За вторите, особено когато са снабдени с турбокомпресор и филтър за твърди частици, е добре да се използват масла с ниско съдържание на пепел.

Те са малко по-скъпи от традиционните масла за дизелови двигатели, но благодарение на тях няма риск от повреда на филтъра за твърди частици, чиято смяна води до доста сериозен разход. Такъв тип масло с ниско съдържание на пепел е Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Неговото високо качество позволява да бъдат удължавани периодите между смените на маслото, което от своя страна значително понижава разходите по поддръжка на автомобила (между другото, маслото EDGE Turbo Diesel 5W-40 отговаря на стандарта на BMW Longlife-04).
Освен избора на масло със съответното качество, не по-маловажно е да бъдат спазени определените стандарти за вискозитет, препоръчвани, или дори изисквани, от производителя на автомобила. Например, ако производителят на двигателя е проектирал смазочна система за масло с вискозитет 5W-30, то при използването на масло 5W-40 съпротивлението при работа на двигателя, както и на маслената помпа, при 100°C (най-честата температура за работа на маслото) ще бъде по-високо. Това ще доведе до по-голям разход на гориво или по-малка мощност на двигателя. Тази промяна ще бъде още по-осезаема при по-голяма разлика във вискозитета на препоръчваното и фактически използваното масло.

13. Как правилно да изберем моторно масло?


Основен фактор при избора на масло е познаването на средата, в която то ще бъде използвано. Всеки производител на двигател поставя различни изисквания спрямо маслото, смазващо системата. Част от фирмите се съсредоточават върху защитата от износване на задвижващия механизъм, други предпочитат масла с нисък вискозитет, които пестят гориво, а трети залагат на силната защита на сложните катализиращи системи. За да бъде идеална работата на маслото, то трябва да изпълнява конкретните изисквания на производителя. Затова правилният избор на моторно масло е едно от главните предизвикателства по време на експлоатацията на автомобила. Това се отнася както за собствениците на колите, така и за механиците, които сменят маслото в сервиза. Как да се запознаем с изискванията, поставяни от производителите?

Спецификации, отнасящи се за качеството

На помощ пристигат спецификациите, отнасящи се за качеството, които класифицират маслата съгласно възможностите за употреба. Именно те трябва да представляват основание за избор на моторно масло. Често производителите на автомобили имат свои собствени стандарти, определящи конкретните параметри на маслата (напр. Volkswagen, BMW). А някои се възползват от познатите класификации, отнасящи се за качеството, на API (Американския петролен институт) или ACEA (Асоциация на европейските автомобилни производители).

14. Какво точно съдържат спецификациите, отнасящи се за качеството?


Преди да изберете масло, трябва да си отговорите на следните въпроси: 1. Дали става дума за бензинов или дизелов двигател? 2. Дали двигателят разполага със система за вторична обработка на изгорелите газове (филтър за твърди частици, система с трипътен катализатор)? 3. Може ли да бъде обслужван в режим на удължен пробег LongLife?

Всички тези фактори оказват влияние върху броя налични спецификации и широкото предлагане на масла. Всеки стандарт съдържа в себе си информация за възможните масла за конкретния двигател, когато се различава по строеж и характеристика на работата. Модерните двигатели са все по-мощни и в тях има по-голямо ефективно налягане. 
Строгите стандарти относно емисията на изгорели газове принуждават производителите да прилагат допълнителни системи с цел намаляване на количествата емитирани вредни за околната среда вещества (напр. филтри за твърди частици). Освен това някои двигатели могат да бъдат обслужвани в режим на удължен пробег между смените на маслото (LongLife). Да дадем пример – масло със стандарт VW 507 00 е масло за дизелови двигатели с инжекционно или Common Rail впръскване, с филтър DPF, с възможност за прилагане в режим LongLife. 
В сравнение със стандартите на производителите спецификациите на ACEA или API не са толкова строги. Напр. стандартът на ACEA Cx позволява използването на масло в двигатели, изискващи масла с ниско съдържание на пепел Low SAPS, но не определя толкова прецизно типа впръскване на гориво или периодите между смените на маслото. Използването на масла по тази спецификация позволява значително да се удължи периодът на експлоатация на филтрите DPF. Често висшите (по-новите) спецификации могат да заместват низшите (по-старите), но не винаги. 

15. Какво означава вискозитетът на маслото?


Пореден съществен параметър на маслото е неговия вискозитет, който трябва да бъде подбиран също съгласно изискванията на производителя. В момента на пазара са най-популярни всесезонни масла, подходящи за употреба както през зимата, така и през лятото. Такива масла се отбелязват със знак xW-x (например 5W-30), където xW означава вискозитет при условия на ниска температура („зимно масло“), а втората част посочва вискозитета при условия на висока температура („лятно масло“).

Въпреки че на пръв поглед изглеждат подобни, маслата 5W-30 и 5W-40 проявяват различни стойности на вискозитет при температура от 100°C (това е оптималната работна температура за моторното масло, затова при тази температура се извършват сравненията на параметрите на вискозитета). Небрежността при избора на вискозитета на дадено моторно масло може да доведе до бързо износване на двигателя. Но много производители допускат и използването на масло с вискозитет в по-широк обхват поради различни устройства на двигателя.

 

16. Как да изберем моторно масло в 5 стъпки?


Ако познавате спецификациите, отнасящи се за качеството и за вискозитета на препоръчваното масло, работата е лесна. Достатъчно е да ги намерите на опаковката на маслото.

Знаейки какъв двигател имате в колата, дали разполага със системи за вторично преработване на изгорели газове или дали работи в режим LongLife, можете от таблицата да изберете примерните спецификации, които трябва да притежава маслото. За пример ще посочим два често срещани автомобила: Opel Vectra C 1.8 16V от 2003 година (с Longlife) и Volkswagen Passat 1.9 TDI от 2004 година (без Longlife).
Опелът има бензинов двигател, който се използва в режим на удължен пробег максимално до 30 хиляди километра. Стандартът, на който трябва да отговаря маслото за този двигател, е GM-LL-A-025, който се съдържа в стандарта dexos2. На това изискване отговаря маслото Castrol EDGE 5W-40. Фолксвагенът разполага с дизелов двигател, основан на инжекционно впръскване, което изисква масла с по-висока издръжливост от гледна точка на прилаганата технология за впръскване на гориво.

Двигателят не е снабден с филтър DPF, а автомобилът е експлоатиран в режим на нормален пробег. Стандартът, на който трябва да отговаря маслото, е VW 505 01. Това изискване се изпълнява от маслото Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Стандартът 507 00 съдържа в себе си стандарта VW 505 01, така че действителност може да бъде използвано и масло Castrol EDGE 5W-30. 

17. Етикетите на маслата – как да ги четем?


Въпреки че означенията на етикетите на моторното масло може да изглеждат сложни, всъщност не е трудно да бъдат разбрани. Човек трябва само да знае как да ги чете.
Първият параметър, на който трябва да се обърне внимание, е вискозитетът. Колкото е по-нисък този параметър, толкова по-малко е съпротивлението на маслото и двигателя по време на запалване и работа. Маслата с нисък вискозитет имат означения от типа на 0W-30, 5W-30, 0W-40 и притежават изключителни защитни способности при ниски температури. 5W-40 представлява компромис, т.е. масла с вискозитет на средно ниво. С 10W-40, 15W-40 се обозначава висок вискозитет и по-високо съпротивление при движение.
С 20W-50 се означава много висок вискозитет и високо съпротивление, както и по-добра защита на двигателя при високи температури. На етикета може също така да е поместен и видът масло – минерално, синтетично или полусинтетично. Пореден въпрос е качеството на маслото. Класовете по качеството могат да бъдат описани според стандартите на ACEA (Асоциация на европейските автомобилни производители) или на API (Американския петролен институт). Съгласно първите маслата се делят на такива, предназначени за бензинови двигатели (обозначени с А), и такива, предназначени за дизелови двигатели (обозначени с буква B), както и такива, предназначени за бензинови двигатели с катализатори и дизелови двигатели с филтър DPF (буква C).

След буквата се изписва цифра от 1 до 5, като колкото по-голяма е цифрата в обхвата 1-3, толкова по-високо е качеството. Цифрата 4 е запазена за масла, предназначени за автомобили с директно впръсване на гориво, а 5 – за масла, които позволяват удължаване на пробега между смените (бензинови двигатели – А5) и намаляват разхода на гориво (дизели – В5). В случай на класифициране на качеството съгласно API маслата за бензинови двигатели се означават с буква S и поредна буква от латинската азбука, напр. SJ (колкото по-далече от началото на азбуката е буквата, толкова по-високо е качеството).

Подобно е и с маслата за дизелови двигатели, тяхното означаване започва с буква C и завършва с друга буква, напр. CG. Днес най-високите класове според API са SN и CI. Много производители на превозни средства въвеждат свои стандарти, основани на тестове, извършени в тестови бази или при реални пътни условия. Такъв тип стандарти имат например Volkswagen, MAN, Renault или Scania.

Ако на опаковката има одобрение на производител, това означава, че дадено масло е преминало през стрес тестове, проверяващи свойствата му. На опаковката може да има и информация за препоръки на производители. Castrol от години си сътрудничи с автомобилните производители и именно маслата на тази марка са препоръчвани за двигателите на такива марки като BMW, Ford, Seat, Volvo, Volkswagen, Audi, Honda или Jaguar, което може да се види не само на опаковката на маслото, а дори на капачката за маслото на тези коли.

18. Сезоните и изборът на моторно масло. Трябва ли за зимата да се използва масло, различно от това за лятото?


Есента е сезон, през който собствениците на автомобили започват да подготвят своите превозни средства за тежките условия на работа през зимата. Тогава трябва да се извърши преглед на състоянието на зимните гуми, перата на чистачките, както и на въздушните филтри на двигателя и купето. Особено заплашени от ниските температури са експлоатационните течности, като например лятната течност за чистачки или охлаждащата течност.

Един от главните елементи, за които също трябва да се положат грижи, е моторното масло. Първото, което трябва да направим, е да проверим дали не наближава срокът за смяна на маслото. Ако той предстои в средата на зимата, по-добре е са сменим маслото още наесен и да не се безпокоим повече за защитата на двигателя. По време на експлоатацията маслото в двигателя губи свойствата си и може да се окаже, че те няма да са на необходимото ниво по време на големи температурни колебания или при висока влажност през зимата.

Затова е добре да се използват масла с възможно най-високо качество, най-добре изцяло синтетични масла. Тези масла понасят по-лесно голямата температурна амплитуда и по-дълго запазват свойствата си, дължащи се на богатия пакет от присадки. Синтетичните масла се произвеждат и с по-нисък вискозитет, което има значение при запалване на студен двигател при много ниски температури.

Ако решим да сменим маслото, трябва да проверим както препоръчва производителят на превозното средство специално за нашия двигател. Изискванията относно вискозитета и качеството могат да бъдат намерени в инструкцията за употреба или в оторизираното представителство на дадена марка. Използването на масло в съответствие с тези препоръки осигурява най-добрата защита на двигателя, освен това позволява да се запази гаранцията в случай на нов автомобил.
Вискозитетът на маслото най-често се изразява с помощта на спецификацията SAE и може да се види на предния етикет на бутилката с масло, напр. 5W-30. Първата част от означението („5W”) означава вискозитет при ниски температури, втората – при високи. Колкото по-ниска е стойността при символа „W”, толкова по-нисък е вискозитетът на маслото при ниски температури. Същевременно има и по ниска температура на втечняване, т.е. температура, при която смазващите свойства на маслото изчезват. Благодарение на по-ниския вискозитет маслото предпазва по-добре двигателя през зимата. Ниският вискозитет при ниски температури има особено важно значение за запалването на двигателя през зимата..

Заради това повечето производители на масла създават универсални моторни масла, подходящи както за летни, така и за зимни условия. От това има практическа полза, тъй като не се налага да се сменя маслото при всяка смяна на климата. Вискозитетът при ниски и при високи температури е така подбран, че маслото да предпазва двигателя идеално при всякакви условия. Пример за масло, което чудесно понася ниски температури, е Castrol EDGE 0W-40, което издържа и при много ниски температури от -60°. Такива параметри могат да гарантират съответния маслен филм дори при най-екстремните температури.

Универсалните моторни масла имат и по-висок индекс на вискозитет в сравнение със сезонните масла. Това означава, че зависимостта на вискозитета от околната температура е по-малка, а маслото предпазва двигателя по-дълго и по-добре. В момента се произвеждат моторни масла с индекс на вискозитет от порядъка на 160-170, докато при сезонните масла той е около 100. Високият индекс на вискозитет при синтетичните масла позволява използването им в режим на удължен пробег между смените. В зависимост от препоръките на производителя такова масло може да се сменя дори на всеки 30 хиляди километра или на 2 години, без значение от атмосферните условия. 
Въпреки ширещото се мнение енергоспестяващите масла с нисък вискозитет, напр. SAE 0W-20, идеално предпазват двигателя дори и при високи температури. Това е благодарение на синтетичното базово масло и старателно подбраните присадки, които създават съответния маслен филм, дори и в топъл климат. Качеството на маслото от друга страна, може да се види в спецификациите, на които то отговаря.

Те са разположени най-често на задния етикет на бутилката с масло. Трите най-често използвани типа спецификации са: американската спецификация API, европейската спецификация ACEA, както и многобройни спецификации на отделните производители на двигатели. Изискванията на автомобилните производители относно качеството най-често се основават на някоя от тези трите типа спецификации и е най-добре да се използват масла, притежаващи най-високо качество. Но в същото време никоя спецификация относно качеството не дели маслата според климата, в който се кара автомобилът. 
Посочените по-горе характеристики и свойства на моторните масла показват, че към момента те се произвеждат за универсално приложение. От друга страна, качеството на защита при смесени, и при това екстремни условия, силно зависи от качеството на използваното масло. И затова ако знаем, че маслото може и да не издържи на зимните условия, е добре да го сменим преди настъпването на зимата.

 

22 март 2024 Как можем да защитим неизползван автомобил

Ако автомобилът не е добре подготвен, по-дългото спиране може да му навреди. Как можем да защитим неизползван автомобил?

прочети още

9 март 2024 Защо е толкова важен ангренажния ремък?

Има елемент, за чиято функционалност трябва да се внимава особено, тъй като повредата му може сериозно да засегне джоба на собственика на автомобила. Този елемент е ангренажният ремък.

прочети още

21 февруари 2024 Какво представлява Redex DPF Cleaner

Redex DPF Cleaner е специализирана добавка за гориво, която помага да се поддържат чисти филтрите за твърди частици в дизеловите двигатели.

прочети още

13 февруари 2024 Филтър за твърди частици какво е и за какво служи?

Филтърът за твърди частици има за цел да намали емисиите на много вредни вещества. Как работи това решение и заслужава ли си да премахнете филтъра за твърди частици?

прочети още

15 януари 2024 Какво е ASR на автомобил?

ASR се класифицира като „активна“ електрохидравлична система за безопасност.

прочети още

3 януари 2024 Как да поправите скърцаща врата на кола?

Скърцането на пантите на вратата е досадно не само за собственика на автомобила, но и за неговите спътници.

прочети още

2 декември 2023 Какво е спирачен път и от какво зависи

Спирането е един от най-важните елементи на пътната безопасност. Всеки шофьор трябва да е наясно колко дълъг може да бъде спирачният път на неговото превозно средство и какви фактори влияят на дължината му.

прочети още

29 ноември 2023 Как да увеличим функционалността на интериора на автомобила

Съвременните автомобили са пълни с всякакви предмети, които винаги трябва да имаме под ръка, когато пътуваме.

прочети още

9 ноември 2023 Как да проверим и подготвим автомобила за зимния сезон

Преди да настъпи зимата, можете да изпреварите времето, като се уверите, че колата ви е подготвена и готова за променящите се сезони.

прочети още

24 октомври 2023 Всичко което искате да знаете за мотоциклетните гуми

Доказано представяне на всички видове терени. Гамата ендуро на Mitas за мотористи, търсещи производителност и сцепление на различни терени.

прочети още

17 октомври 2023 Кой крик за кола да използвам

Има два основни вида крикове за кола, които можете да изберете да използвате в колата си у дома: крикове за ножици и крикове за под.

прочети още

4 октомври 2023 Как да почистите електрическите части на вашия автомобил

С подходящи инструменти и правилен подход можете да се уверите, че електрическите компоненти като кабели, проводници и връзки са чисти, сухи и без замърсявания и масло, без да причинявате щети.

прочети още

16 септември 2023 Какво се случва, когато смесите охлаждащи течности

Нека обсъдим последствията от смесването на охлаждащи течности и дали трябва да го правим или не.

прочети още

6 септември 2023 Прегряване на двигателя - научете за симптомите и последиците

За да го предпазите от повишаване на температурата до огромни стойности и по този начин да предотвратите прегряване на двигателя, е важна правилно функциониращата охладителна система.

прочети още

19 август 2023 Ръчно полиране на автомобил - как да го направите?

Полирането на автомобил е процес, който може да преобрази външния вид на вашия автомобил, като възвърне блясъка му и елиминира малките драскотини.

прочети още

4 август 2023 Какви са рисковете от шофиране с повреден интеркулер

Симптомите на повреден интеркулер не трябва да се подценяват. Шофирането с неизправен компонент може да доведе до много проблеми.

прочети още

19 юли 2023 Инструменти от които се нуждае всеки автомобилен ентусиаст

За да ви помогнем да оборудвате гаража си с правилните основни неща, тук разглеждаме 15 инструмента, от които всеки автомобилен ентусиаст се нуждае.

прочети още

10 юли 2023 ПРИЧИНИТЕ ЗА ПРЕКАЛЕНА КОНСУМАЦИЯ НА МАСЛО

Чрез измерване на разхода на масло можете да разберете изправността на двигателя. Прекомерното изгаряне на двигателно масло често е следствие от по-сериозен проблем с работата на двигателя.

прочети още

1 юли 2023 КАК ДА ПОДГОТВИМ КОЛАТА СИ ЗА ГОРЕЩО ВРЕМЕ

Необходимо е да подготвим автомобилите си за лятото. И това е особено важно, ако се подготвяте за лятно пътешествие, защото колата ви, повредена по време на вашето приключение, може да провали всичките ви планове.

прочети още

20 юни 2023 Какво е AdBlue и как работи?

Развитието на автомобилната индустрия доведе не само до повишена производителност на автомобилите, но и до грижа за околната среда.

прочети още

6 юни 2023 Какви са симптомите на лош EGR клапан

Ако се притеснявате за EGR клапана на вашия автомобил, ето някои от често срещаните симптоми, които биха могли да показват повреда.

прочети още

20 май 2023 Колко често трябва да промивам радиатора

Радиаторът на вашия автомобил изисква редовна поддръжка, за да сте сигурни, че работи както трябва.

прочети още

8 май 2023 Проблеми с маркуча на радиатора

Проблемите с маркучите на автомобилния радиатор не са необичайни. Всъщност, ако някой компонент от охладителната ви система се повреди, има вероятност маркучът да е първият.

прочети още

25 април 2023 Каква роля играе двумасовият маховик?

Когато работи, автомобилният двигател предизвиква вибрации. Те се пренасят към скоростната кутия, като предизвикват нейното износване.

прочети още

6 април 2023 Безопасни ли са вашите спирачки

Кола, която не пали е неудобна, но кола, която не спира е много по-голям проблем!

прочети още

24 март 2023 Батерии за мотоциклети VARTA

Независимо дали карате класически мотоциклет или карате най-новия модел на състезателната писта, батериите за мотоциклети VARTA® осигуряват непрекъснато забавление и вълнение .

прочети още

18 март 2023 Какво да правите, когато имате пункция по време на шофиране

Пробивите са досадни, неудобни и потенциално опасни, да не говорим за разочароващо допълнение към сметката за поддръжка на вашия автомобил.

прочети още

24 февруари 2023 КАК ДА СЕ ГРИЖИМ ЗА КОЖЕНАТА ТАПИЦЕРИЯ В АВТОМОБИЛА

Кожената тапицерия се свързва с премиум автомобили – както луксозни, така и спортни.

прочети още

8 февруари 2023 Какво може да означава неравномерно спиране и как да го разрешите

В последно време видяхме, че една от най-откриваните повреди е свързана със спирачките. Важно е да можете да го откриете навреме.

прочети още

21 януари 2023 SACHS разполага с автомобилни амортисьори за всяко изискване

Автомобилните амортисьори SACHS са с най-високо качество, което е една от причините много известни автомобилни производители да ги монтират като стандарт в нови превозни средства.

прочети още

13 януари 2023 Съвети за светлини и видимост на пътя

Добрата видимост на пътя и безопасността на водача и пътниците до него е най-важна за безаварийно пътуване.

прочети още

15 декември 2022 Какво представляват класовете вискозитет и качество на моторните масла?

Синтетичните, полусинтетичните и минералните масла се различават помежду си по своите базови масла и по пакета от присадки.

прочети още

17 ноември 2022 Важно е да подготвим колите за зимата

Опитните шофьори са наясно, че подготовката за зимния сезон е едно от най-важните неща, които съпътстват собствениците на автомобили.

прочети още

8 ноември 2022 Първото планинско състезание Hard Enduro Peshtera race е вече факт

В неделния ден се проведе планинско състезание Hard Enduro Peshtera race

прочети още

25 октомври 2022 HARD ENDURO PESHTERA 2022

Висок адреналин с мотори сред природата - датата за дългоочакваното състезание в гр.Пещера е вече факт.

прочети още

19 октомври 2022 Автомобилните батерии Yuasa

Качеството, производителността и спецификацията съответстват на оригиналното оборудване.

прочети още

14 октомври 2022 Ангренажен ремък: Без поддръжка, но...!

Автомобилите, в които е монтиран ангренажен ремък , се възползват значително от факта, че ангренажните ремъци по принцип не изискват поддръжка и не е необходимо да се регулират по време на експлоатационния им живот.

прочети още

8 септември 2022 Да виждате и да бъдете видими

Зад волана да виждаш означава да оцеляваш!

прочети още

24 август 2022 Защо поддръжката е толкова важна за една автоматична скоростна кутия?

Трансмисионното масло в автоматичните трансмисии остарява с времето и добавките се изчерпват.

прочети още

23 август 2022 Влиянието на гумите върху разхода на гориво

Във време, в което цените на горивата са високи, много шофьори обръщат внимание на разходите за пътуването.

прочети още

11 август 2022 Паста за миене на ръце – коя да изберете и защо да я използвате?

Проблемът с мръсните ръце или дрехи е познат на всички механици, както професионални, така и любители.Следователно във всеки гараж или работилница трябва да има професионална паста с доказан състав.

прочети още

14 юли 2022 Проверка и обслужване на климатика

Обслужването на климатика е необходимо, за да поддържа системата работеща и ефективна. Климатикът осигурява страхотен комфорт през лятото.

прочети още

21 юни 2022 Готови ли сте за вашите лятни приключения

Ако планирате лятна ваканция с колата си , важно е първо да знаете, че вашият автомобил е в безопасно и надеждно експлоатационно състояние.

прочети още

1 юни 2022 Кабинни филтри с иновативна протект + технология

Всички филтри за кабина FILTRON ефективно улавят замърсяванията и имат стандартна технология PROTECT +, която допълнително намалява алергените и предотвратява растежа на бактерии и мухъл върху филтъра.

прочети още

1 юни 2022 Защо е важно да сменяме поленовия филтър на купето

Въздушният филтър на кабината пречиства въздуха, който и пътниците, и шофьорът дишат в кабината на автомобила. Трябва да се сменя поне веднъж годишно или на всеки 15 000 км.

прочети още

30 май 2022 Спирачни дискове за мотоциклети TRW

Изключително качество и уникален дизайн.Широка гама от спирачни дискове за почти всички приложения.

прочети още

18 май 2022 Защо е важна смяната на спирачната течност

Смяната на спирачната течност ще подобри спирането,ще предотврати корозия и евентуално повреда на компонентите.

прочети още

13 май 2022 Препарат за бактериална и фунгицидна дезинфекция на климатик

Ефективна подготовка за дезинфекция на вентилационни отвори и климатични системи в превозни средства. Премахва неприятните миризми, причинени от отлагането на мръсотия и влага, като гарантира свежест в автомобила.

прочети още

30 април 2022 ФИКСИРАНИ ТЕГЛИЧИ ОТ ORIS

Фиксираните тегличи са предназначени за ежедневна употреба.

прочети още

21 април 2022 Последици от монтирането на грешен акумулатор за старт-стоп системи

Конвенционалната стартерна батерия не може да отговори на изискванията на превозно средство с автоматична старт-стоп система.

прочети още

15 април 2022 Bosch оптималната стартова мощ за всички автомобили

Акумулаторите на BOSCH отговарят изцяло на тези предизвикателства.

прочети още

12 април 2022 Какво е автоматичен старт-стоп и как работи?

Старт-стоп системата разпознава кога автомобилът е в неподвижно положение и на базата на сензори определя редица други фактори за режима на работа на автомобила.

прочети още

5 април 2022 Как да проверявате моторното масло

Проверката на маслото е лесна задача, свързана с поддръжката на автомобила, която всеки може да извърши.

прочети още

1 април 2022 Защо си струва да се грижите за летите джанти

Редовното почистване на алуминиевите джанти предотвратява трайното отлагане на замърсявания върху повърхността им.

прочети още

30 март 2022 Функция на сензора за налягане в колектора (MAP)

Сензорът за налягане в колектора се използва в електронната система за управление на двигателя.

прочети още

26 март 2022 Резервни части Elring с OEM качество

Elring – Das Original одобрен доставчик и технологичен лидер за световната автомобилна индустрия.

прочети още

24 март 2022 Проверката на амортисьорите помага да се избегнат рискове

Амортисьорите трябва да се тестват редовно. Това е така, защото намалената производителност причинява много рискове за водачите.

прочети още

22 март 2022 Exide Li-Ion новата гама литиево-йонни акумулатори за мотоциклети

Exide ускорява вашата страст.Изключително лекият дизайн на батерията намалява общото тегло на вашия мотоциклет, позволявайки по-бързо ускорение и по-добра производителност.

прочети още

18 март 2022 Всичко което трябва да знаете за горивния филтър

Вашият двигател изисква постоянна доставка на чисто гориво, за да продължи да работи с оптимална мощност и ефективност. Горивният филтър е критичен компонент в горивната система на автомобила ,който помага да се случи това.

прочети още

16 март 2022 Спирачни маркучи - проблеми и съвети

Въпреки че може да не е най-обсъжданият компонент във вашата спирачна система, спирачните маркучи са от решаващо значение за вашата пътна безопасност и трябва да се държат под контрол.

прочети още

14 март 2022 MOTIP DPF Cleaner почистващ препарат без разглобяване

Отстранете отлаганията на пепел във филтърните системи за дизелови частици без разглобяване с MOTIP DPF Cleaner. DPF Cleaner е бързодействащ и не е корозивен.

прочети още

11 март 2022 Какво трябва да знаем за антиблокиращата система ABS

ABS обезпечава максимално възможното сцепление на гумите с пътя при рязко спиране, при което автомобилът запазва управляемостта си.

прочети още

10 март 2022 LED СИСТЕМА OSRAM LEDriving XTR

С цветова температура от 6000 K и много компактен дизайн, лампите OSRAM LEDriving XTR осигуряват лесно plug and play решение за надграждане на вашите конвенционални автомобилни фарове със студена бяла LED светлина – осигурявайки стилен и модерен външен вид на вашия автомобил.

прочети още

10 март 2022 МОТОРНИ МАСЛА CASTROL

Марките на CASTROL - Съвременните двигатели са по-малки и по-ефективни, но без компромис с производителността. Повишените налягания в тези усъвършенствани двигатели са предизвикателство за маслото.Най-съвременна гама моторни масла – разработена така, че да открие истинската мощност на Вашия двигател, когато Ви е необходима най-много.

прочети още

8 февруари 2022 Най-честите знаци,че подгревните свещи се нуждаят от подмяна

Разбира се, тяхната основна роля е да гарантира безпроблемно запалване на двигателя в студено време. Това обаче не е единственото им предназначение.Ето някои неща, които може да се случат, ако подгревните свещи не работят правилно.

прочети още

8 януари 2022 Двумасов маховик – какво трябва да знаете

Каква роля изпълнява двумасовият маховик и как е устроен? Какви са признаците за неговата повреда? Как да се грижим за двумасовия маховик?

прочети още

24 ноември 2021 Какво е важно да имаме в колата през зимния сезон

Към задължителния списък с оборудване в колата трябва да се добавят поне пет допълнителни позиции. Добре е човек да бъде подготвен за внезапна зимна буря и да си помогне от неприятните ѝ последствия поне в известна степен.

прочети още

8 ноември 2021 OSRAM COOL BLUE INTENSE халогенни лампи в лигата на LED лампите.

Модерен дизайн с допълнителна бяла светлина до 5000 K и 100% повече яркост! Високотехнологични халогенни лампи, почти в лигата на LED лампите. Автомобилната лампа също така осигурява висококонтрастна светлина, подобна на дневната, което улеснява очите.

прочети още

17 септември 2021 Често срещани повреди в спирачната система

Спирачната система представлява един от най-важните елементи в устройството на всеки автомобил. Именно благодарение на правилно действащите спирачки имаме възможност да спираме автомобила си,да намаляваме скоростта, с която се движим или да спрем напълно превозното средство при паркиране.

прочети още

9 август 2021 Какво да направите, ако поставите грешно гориво в колата си

Зареждане с грешното гориво принципно има негативни последици.Ако това се е случило с вашия автомобил помнете едно:НЕ стартирайте запалването!

прочети още

5 август 2021 Най ярката халогенна светлина от OSRAM NIGHT BREAKER 200

Качеството на светлината играе важна роля за пътната безопасност. Ясното зрително поле и високата видимост могат значително да подобрят способността ви да шофирате през нощта с 200 % по -голяма яркост новият NIGHT BREAKER 200 е най -ярката халогенна крушка на OSRAM.

прочети още

9 юли 2021 Шофирате ли с амортисьори в добро състояние?

Шофьорите трябва да са наясно с рисковете, свързани с носенето на износени амортисьори: спирачния път се увеличава (повече при автомобили, оборудвани с ABS, което губи ефективност при повредени амортисьори) и по-малко контрол при завиване .

прочети още

6 юли 2021 Мотоциклетни филтри с високо качество

Hiflofiltro - първият в света одобрен от TÜV маслен филтър. Проектиран по екстремни стандарти за качество, Hiflofiltro е пълната гама маслени и въздушни филтри за мотоциклети, скутери, ATV и плавателни съдове, осигуряващи максимално ниво на защита на вашия двигател.

прочети още

1 юли 2021 Какво е предназначението на пружините в автомобила?

От състоянието на пружините зависи стабилното поведение на автомобила и отрицателното въздействие върху амортисьорите. Задачата на пружината е колкото се може по-бързо да върне колелото на земята, но след удар колелото отскача назад и колкото е по-мека пружината толкова повече може да се свие и да поеме повече енергия. Погълнатата енергия се освобождава много бавно и колебанията дълго време няма да затихнат подсилвани от нови препиятствия по пътя.

прочети още

21 юни 2021 ФИЛТРИ КУПЕ С ИНОВАТИВНА ТЕХНОЛОГИЯ PROTECT+

Филтрите купе пречистват въздуха, който дишат пътниците и водачът в кабината. Всички филтри купе от марка FILTRON ефективно задържат замърсяванията и стандартната им версия е оборудвана с технология PROTECT+, която допълнително задържа алергените и предотвратява развитието на бактерии и мухъл във филтъра.

прочети още

2 юни 2021 Важно е да знаете предупредителните светлини на вашето превозно средство

Тези светлини ще предават важни съобщения за грешки и неизправности, заедно с по-малко критична информация. Тук предоставяме бърз преглед на най-важните светлини и обясняваме защо никога не трябва да ги игнорирате.

прочети още

18 май 2021 Чистачките са ключов компонент на системата за безопасност на превозното средство

Чистачките на предното стъкло на превозното средство помагат да се осигури видимост за водача и от своя страна безопасността на всички пътници.Добрата поддръжка е ключът.

прочети още

15 май 2021 Огледалата са важните помощници на шофьора

Те трябва да осигурят безопасното маневриране и водачът трябва да следи в огледалата всички движенията на пътното платно.

прочети още

10 май 2021 Какво да правим ако двигателят прегрее

С настъпването на летния сезон и високите температури рязко се увеличава и рискът от прегряване на нашия автомобил. Разбира се, прегряването на автомобила може да се случи по всяко време, но е факт, че лятото е особено труден период за охладителната система, особено ако в нея има някаква неизправност или не е настроена, както трябва.

прочети още

23 април 2021 Шофиране и поддръжка на автоматична скоростна кутия

Автоматичната скоростна кутия улеснение за водача, но при нейното използване има доста тънкости. Добре е да сме запознати с тях, за да можем да се възползваме максимално от нейните предимства и в същото време да я предпазим от повреди, които могат да се получат при неправилна експлоатация.

прочети още

14 април 2021 Износените и повредени амортисьори оказват влияние върху безопасността на пътя

Износването на амортисьорите e постепенно и вероятно затова шофьорите го забелязват едва когато достигне тежка степен. Тяхната изправност обаче засяга и безопасността на движението, не само комфорта. Редовната проверка на състоянието на амортисьорите е задължително ,за да сте спокойни и сигурни на пътното платно!

прочети още

29 март 2021 Кога трябва да сменим гумите на автомобила си с летни

Отговорният шофьор, който иска да се грижи за безопасността на пътуването, трябва да помни за наличието на редица сервизни процедури. Една от тях е без съмнение сезонната смяна на гумите. Защо монтажът на летни гуми е толкова ключов? Така се увеличава двигателната сила по време на летни пътувания и значително се съкращава спирачният път.

прочети още

24 февруари 2021 Защо не трябва да шофираме с износени части за управление и окачване

Когато става въпрос за компонентите на кормилното управление и окачването, контролът на автомобила е приоритет номер едно за безопасността на пътниците в превозното средство и останалите участници на пътя.

прочети още

9 февруари 2021 Какво трябва да знаем за спирачните дискове

Спирачните дискове са експлоатационен елемент, затова шофьорът трябва да е подготвен за периодичната им смяна.Това зависи от вида дискове (преди всичко от качеството им), от спирачните накладки, от стила на каране. Дори от това при какви условия е експлоатиран автомобила.

прочети още

27 януари 2021 Турбокомпресори на марката Evoron

Марката Evoron предлага нови турбокомпресори и компоненти за ремонт, като всички са предварително тествани. Продуктовата гама включва също средна част (картридж), гривни с направляващи лопатки (променлива геометрия), задвижващи механизми и контролери, чугунени корпуси, комплекти за монтаж и маслени тръби.

прочети още

15 януари 2021 Не се доверявайте само на очите си ,доверете се на OSRAM

В момента ксенон фаровете осигуряват най-добрата светлина пред автомобила!Кои са подходящите ксенонови лампи за вашия автомобил?Видове ксенонови лампи на OSRAM и защо да изберем OSRAM?

прочети още

5 януари 2021 Кога е дошло време да подменим акумулатора?

Трайността на акумулатора възлиза най-често на няколко години. Акумулатори, които издържат повече от десет години, са изключения. Някои шофьори подменят акумулатора профилактично след известно време, докато други го експлоатират до момента, в който напълно откаже да работи. Така че кога трябва да бъде сменен акумулатор

прочети още

10 декември 2020 КОНТРОЛЕН ИНДИКАТОР ЗА НАЛЯГАНЕ НА МАСЛОТО - ПОКАЗВА ЛИ КАЧЕСТВОТО НА ФИЛТЪРА?

За надеждна работа на двигателя е необходимо постоянно да се осигурява достатъчно високо налягане в неговата система за смазване. Когато налягането е ниско, на таблото на автомобила светва индикаторът за спад на налягането в двигателното масло. Разбираме защо това се случва и каква е причината за неизправността!

прочети още

25 ноември 2020 Време е да подготвим автомобилите за зимата

Шофирането на автомобила през зимата също може да донесе положителни емоции. Основното е да подходите правилно към подготовката на колата за тежките условия навън,за да нямате проблеми при пътуване. Ето няколко съвета, които могат да ви помогнат да посрещнете спокойно минусовите температури и да се насладите на комфорт при пътуване.

прочети още

8 октомври 2020 Защо е важно почистването на DPF филтъра за твърди частици

Запушеният филтър DPF може да доведе до увеличаване на нивото на маслото, когато в резултат на постоянно регенериране на дизеловото гориво навлезе в смазочната система, което да доведе до по-голямо износване на всички части на двигателя.

прочети още

1 октомври 2020 Време е да стегнем автомобилите за по хладните месеци!

Есента е факт и идеалния сезон да подготвим автомобила си за предстоящите хладни месеци.Проверения и обслужения автомобил Ви носи безопастност на пътя!Какво е важно да направим?

прочети още

9 септември 2020 Moje Auto концентриран освежител за въздух - Ново

Различно от всички.Представяме продукт, благодарение на който с удоволствие ще изминете всеки километър, а вашите пътници ще бъдат спокойни и зарадвани от комфорта, който сте им осигурили.

прочети още

27 юли 2020 Главните елементи в окачването на автомобила са важни за вашата безопастност при шофиране

Не подценявайте дори незначителните промени в състоянието на автомобила.Вземайте адекватни мерки за ремонт и подмяна на всеки детайл по окачването и управлението на вашето превозно средство за безопасно,комфортно и безаварийно шофиране.

прочети още

1 юли 2020 Нивото на маслото в двигателя е важно-как да го проверим?

Не е препоръчително да се сипва прекалено голямо количество масло. Прекалено малкото количество масло може да доведе до авария. Колко масло трябва да се сипва в двигателя?

прочети още

15 юни 2020 Свеж въздух с въздушен филтър FreciousPlus

Филтърът в кабината, който блокира алергени,плесени и прахови частици.Единствената и следователно най-важната бариера между този облак от замърсители и обитателите на превозното средство е въздушният филтър в кабината във вентилационната система.

прочети още

26 май 2020 ЛЕД барове на M-Tech

Дълъг живот, надежден, издръжлив и силен източник на светлина! Категорията ЛЕД барове на M-Tech е отговор, насочен към професионалистите, нуждаещи се от допълнително LED осветление. Тези лампи са перфектно решение за ситуации, когато е необходим надежден, издръжлив и силен източник на светлина.

прочети още

13 май 2020 ПРОФЕСИОНАЛНИ ПИНЬОНИ ЗА МОТОЦИКЛЕТИ И ATV!

ПИНЬОНИ JT JT Sprockets е водещата в света марка зъбни колела за мотоциклети и ATV. Използвайки само най-добрите суровини и използвайки авангардна технология при тяхното производство, нашата гама ви предоставя най-доброто за замяна на зъбни колела с ненадмината стойност.

прочети още

8 май 2020 Новата опаковка на Тотал е вече на пазара!

Нова опаковка Новата опаковка осигурява множество предимства: По-атрактивен дизайн По-голяма ергономичност, благодарение на специално разработената странична дръжка По-голяма устойчивост по отношение качеството на материала Нова цветова стратегия

прочети още

15 април 2020 Защо спирачните накладки свирят когато спираме

Когато натиснете педала на спирачката се чува неприятен за ушите звук.Къде е причината? И как да решим проблема?

прочети още

1 април 2020 Основни правила при експлоатация на автомобил с турбокомпресор

Турбокомпресорът е скъп и деликатен елемент, добре е да знаем, как да експлоатираме нашия автомобил така, че компресорът да ни служи максимално дълго време.

прочети още

13 март 2020 Как да почистим и елиминираме лошите миризми в купето на автомобила

Включвате климатика за автомобила ,а в купето се разнася лоша миризма? Решението е по-просто, отколкото изглежда!

прочети още

20 февруари 2020 Какво трябва да знаем за охлаждащата течност на автомобила

Един от основните компоненти, които трябва да се следят е наличието на охлаждаща течност в двигателя и нейното състояние.

прочети още

6 февруари 2020 Признаците, които подсказват за проблеми с двигателя

В повечето случаи човек разбира, че има проблем с двигателя на автомобила, едва когато това е напълно очевидно. Това обаче не значи, че автомобилът не е сигнализирал за наличието на проблем, преди да стане късно. За това, важно е да се научим да разчитаме тези сигнали.

прочети още

3 февруари 2020 Изправност на амортисьорите

Относително малко шофьори си дават сметка колко съществено влияние има доброто техническо състояние на амортисьорите върху безопасността на движение.

прочети още

20 декември 2019 Проблеми с акумулатора, не само през зимата

Бързаш за среща, трябва да вземеш децата от училище, да отидеш при приятел, сядаш задъхан в колата и не можеш да запалиш. Позната ли ти е тази ситуация? Изненадан си, че въпреки топлото време колата ти не пали? Не само през зимата акумулаторът ти се нуждае от грижа.

прочети още

9 декември 2019 Подготви автомобила си за зимата!

Тръгвате на път спокойни и уверени, вероятността да закъсате в преспите ще е значително по-ниска.Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да се ориентирате и да не забравите нещо съществено при подготовката на автомобила!

прочети още

29 ноември 2019 Колко масло трябва да се сипва в двигателя?

Маслото в двигателя е като кръвта в човешкия организъм. То изпълнява изключително важна функция и без него двигателят не е в състояние да работи правилно. Не е препоръчително да се сипва прекалено голямо количество масло. Прекалено малкото количество масло може да доведе до авария. Колко масло трябва да се сипва в двигателя? Колко голяма е ролята му за превозното средство и подлежи ли на износване?

прочети още

27 ноември 2019 ЗАЩО КОЛАТА МИ ПРЕГРЯВА?

Прегряването на двигателя може да произтича от редица потенциални проблеми, някои от които са лесни за решаване, а други изискват малко повече работа по поддръжката. Вижте някои от причините, поради които двигателят на вашия автомобил може да е прегрял и начини как да се справим с този проблем.

прочети още

7 ноември 2019 Може би най-силната легална халогенна крушка, създавана някога от Philips

Шофирането през зимата е предизвикателство. Но страстните шофьори обичат да бъдат тествани.

прочети още

9 юли 2019 Спирачните накладки свирят? Провери защо!

Автомобилът Ви свири, когато натиснете педала на спирачката? Чудите се къде се крие причината за този неприятен за ушите звук и как да се отървете от него? В настоящата статия ще се постараем да отговорим на всички Ваши въпроси.

прочети още

8 юли 2019 За марката SHARK

С повече от 30 години опит, френската марка SHARK се превърна в една от водещите марки за каски в света.

прочети още

4 юли 2019 CASTROL EDGE С FLUID TITANIUM – ПОДСИЛЕНО С УСЪВЪРШЕНСТВАНА ТЕХНОЛОГИЯ

CASTROL EDGE С FLUID TITANIUM – ПО-ИЗДРЪЖЛИВО ПРИ РАБОТА ПОД НАЛЯГАНЕ

прочети още

27 юни 2019 Турбокомпресор - как да се грижим за него?

Все по-често срещаният даунсайзинг (намаляване на обема на двигателя) в комбинация с високите очаквания към възможностите на автомобила изискват от автомобилните производители да използват силови агрегати с турбопълнене.

прочети още

27 юни 2019 Двумасов маховик - Всичко което искате да знаете

Каква роля изпълнява двумасовият маховик и как е устроен? Какви са признаците за неговата повреда? Как да се грижим за двумасовия маховик? Колко струва смяната му? Колко струва и как протича рециклирането на двумасовия маховик? Предлагат ли се на пазара алтернативни решения, които могат да заместят двумасовия маховик?

прочети още

21 февруари 2019 Кога да подменим накладките на спирачките?

Накладките са елемент на дисковата спирачка, използвана повсеместно не само при автомобилите, но и при мотоциклетите, а дори и при велосипедите. Но както всеки елемент, работещ в режим на триене, те подлежат на бързо износване и след известно време трябва да бъдат подменяни.

прочети още

21 февруари 2019 5 сигнала, които сочат, че автомобилът ви изисква смяна на спирачната течност

Спирачната течност спада към най-важните експлоатационни течности, използвани в автомобила. Нивото и качеството ѝ имат директно влияние върху безопасността на движение. За съжаление, много шофьори забравят за това. В тази статия представяме пет сигнала, които сочат, че течността трябва да бъде сменена възможно най-скоро. Също така ще проверим колко струва смяната на спирачната течност и къде е добре да се извърши тази услуга.

прочети още